Změkčení tlumičů

Při stavbě df03ra sem se dopracoval k tlumičům, podle mě nejpohodovější části z celé stavby. Prvé sem nevěděl, že to bude tak jednoduché, ale z pěk k tomu co sem vám chtěl nabékat. Tak měl sem na výběr u tamiya tlumiču jaké tam chcu ty talířky co se dávají na tyčku buďto s jednou, se dvěma, nebo dokonce se třemi dírkami. Chtěl sem porovnat jak se od sebe liší ty už dříve zmíněné talířky. Do jednoho tlumiče sem dal talířek s jednou dírkou a do druhýho tlumiče se třema lochmama. Nalil olej zakrytoval dal pruzinu a zkusil jestli je to poznatelný rozdíl. Vruce se mi při mačkaní zdáli stejně měkké, ale když sem je dal na auto a potavil na překážku a změřil výšku rozdíl tam byl. Do všech tlumičů sem samozřejmě dal talířky se třema ďórama aby byl propad co největší, ale to není vše napsal sem na skype tomovi co sem udělal s tlumiči a odkýval mě že je to jen dobře a ať si dírek udělám víc, že sám má 6 dírek tak samozřejmě sem nemohl zůstat pozadu a do talířku sem si navrtal 9 dírek malím vrtáčkem. Propad je dostačující s světlá výška na rally blockách je nějakejch 23 zbytek propad já sem spokojen to je pro dnešek vše

Malé Peklo na DF-03ra

Koupil jsem si od 3racing tlumiče (na Mini Inferno) na mz-racing.net.
Na mz-racing píšou, že kratší (přední) mají délku 63mm a zadní 73mm. Po otevření luxusní krabičky ještě s luxusnějšíma tlumiče jsem se podíval na ''návod'' a tam píšou: kratší mají přibližně 66mm a delší 70.9mm. Čumím na to jak debil a samozřejmě je sice na dfko dostanu, ale jsou trochu stlačené, tudíž tam není žádný propad a jeví se tvrdší.
Jinak obsah balení: 2 páry tlumičů s černýma pružinama a 4 jednodírové pístní kroužky a 4 oka, které jsou větší, jak kulové čepy na df. Takže na DFku je mám připevněné šroubkem (v okách jsou ball end), vzal jsem si kratší očka z Tamiya tlumičů, obrousil jsem konce závitů do špičky, ale pořád jsou delší o ty 3 posran*é milimetry.

Jinak jsem ještě vyvrtal větší díry do pístových kroužků.
 

Fotky jsou ve fotogalerii
 

 

Zvětšení rejdu u DF-03ra

 

Velká výchylka na řízení, lidově řečeno rejd... takový evergreen ladění podvozků pro RC Rally. Pojďme se podívat, jak na to vyzrál Tomáš u své Tamiya DF03ra...

Tamiya DF03ra úprava pro větší rejd

Tomáš vyšel z mé zkušenosti a prodloužil páčku u serva. Stejně jako já docílil solidní výchylky, ovšem ihned poté mu radost zkazilo zjištění, že při větší výchylce u Dé-eF nula trojky něco drhne. Po krátkém bádání našel Tomáš mezi dvěma sloupky, na kterých se otáčí táhla řízení, výstupek tvaru válečku. Do tohoto válečku je z druhé strany zašroubován šroubek, držící díl B (máte-li návod). Tento váleček ovšem překáží kloubkům táhel řízení. Samořezný šroubek tedy nahraďte kratším aby nedosahoval okraje válečku a váleček upilujte tak, aby kloubkům nepřekážel. Stačí cca 1 - 2 milimetry. Po této snadné úpravě by již nemělo solidnímu rejdu nic překážet.

 

Tamiya DF03ra úprava pro větší rejd

Tak to bylo rychlé, že? Náš tým má však k dispozici DF03, které v extrémních krajních polohách i bez tuningu drhnuly poloosy o "Céčka", která najdete v přední nápravě téměř u kola. Dokonce i bez úpravy Tomáše Martauze se při maximálním vytočení kol ozývaly tu a tam nepěkné zvuky. Pokud tedy upravíte větší rejd, postavte si auto na podložku (kola ve vzduchu), jemně přidejte plyn a točte řízením pomalu nejdříve na jednu a pak na druhou stranu. Pokud se nebude dít nic podezřelého, přidávejte postupně plyn. Sledujte také, zda nedrhnou hnací tyčky o poloosy v krajních polohách.

Budou-li poloosy drhnout o plastová "Céčka", je možné díl v tomto místě trochu propilovat. Pokud to není kritické, nechal bych to být. Poloosa je kovová a "Céčko" plastové, ono si to cestu najde :-)
Budou-li však drhnout poloosy o hancí tyčky, jde kov na kov a na to velký pozor! Hnací tyčky je možno na straně poloos více podložit a na straně diferenciálu naopak podložky ubrat. Samozřejmě je nutné volit takový posun, aby tyčky za jízdy nevypadávaly, nebo naopak aby zase nedřely na straně diferenciálu.

Tamiya DF03ra úprava pro větší rejd

To je nutno vyzkoušet kromě stolu také ve skutečném terénu. Nechci tím říct, abyste dali autu hned pořádně do těla, ale začněte rovným asfaltem a postupně se vydejte až na svoji obvyklou tréninkovou trať. Neustále sledujte co auto dělá a jestli je vše vpořádku. Štípnutá poloosa nebo neustálým odíráním zeslabená hnací tyčka může při závodech znamenat velké problémy.

Díky Tomášovi za jeho zkušenosti s úpravou řízení podvozku Tamiya DF03ra.


uloz.to - sdilej snadno data